torsdag 12 mars 2009

Centrering och balans

Målet är att ha en livsenergi som flödar fritt och hälsosamt. Inte bara i mig, utan också mellan mig och andra människor. För att kunna vårde plantorna omkring mig, måste jag se till att själv hushålla med näring, solljus och energi.

Att balansera chakran är hälsosamt och skönt. En helande avslappningsmetod, för mig. Att själv meditera varje dag och känna sig fram är viktigt. Var och en kan själv känna vad som är gott och behagligt. Man kan meditera med öppna eller slutna ögon, man kan visualiera eller fokusera på musik, andning, chakran...Det viktigaste för mig är att jag ber om vägledning, beskydd och healing. Samtidigt som jag tackar för allt jag får i livet. För människor och skeenden.

Nu finns många meditationsvideos tillgängliga. Jag lägger några här i bloggen, för att själv kunna använda dem. Men också för att kunna dela med mig. Några är mer informativa och upplysande än meditativa. Men kunskap är också nyttigt.

The Law of attraction





Balansera och aktivera chakran


Chakran




Natural Healing


Body relaxation


Relaxation


The perfect self


Specifika chakran












2 kommentarer:

  1. Å, vad bra. Precis vad jag sökt efter!

    Ha det fint idag. Nu ska jag ut och gå lite, men bara lite för jag är lat idag och det är viktigt att göra det man vill ibland :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Råkade nämna det här i min Abblogg... Hoppas det är okej för dig: http://blogg.aftonbladet.se/506/perma/1168295

    Kram

    SvaraRadera

Jag lyssnar...