torsdag 5 mars 2009

Idag är dagen D



Igår njöt jag av skogen, familjen, elden, en varm bastu, en god vän, en lugn stund. Tyvärr blev vår vil påkörd av en fyrhjuling också och det räckte för att trigga stressorerna.

Men idag...idag är en dag av lugn, jag ska samla mig. Kontemplation. Igår var händelsernas dag och idag är samlingens.

Jag drog en runa. Biarka - Björkrunan
Slut på sjukdomar och dålig hälsa! Du får nya krafter och strålar av liv och skönhet. Själva livskraften är det som vänder tillbaka.

Runan råder:
Om din utveckling känns blockerad, fråga dig om du är egoistisk. Sätter du dig själv före andra? Det kan vara något du inte vill konfrontera inom dig som skapar blockeringen.

Också tände jag ett ljus i ljusrummet, på Anna Sporrings sida Livsmagi.


the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.

Kärlek, mod och hopp.
5 Mars 2009 kl11.04

2 kommentarer:

  1. den runan skulle man ha ;)

    tallrotsmarie

    SvaraRadera
  2. Jag tycker om att läsa här :)

    SvaraRadera

Jag lyssnar...