fredag 27 februari 2009

Livskraft

Idag besökte jag tallarna, elden och vinden. Det var så skönt. Jag kände hur energin kom tillbaka i mig. Hur tomheten gav vika för glöden igen.
Kanske jag kan omfamna migsjälv, som denhär tallen gjort. Rötter kan vara krångliga. Det kan man inte göra så mycket åt. Det man kan göra är att leva framåt och uppåt. Är det för mycket som hindrar, får man fundera på om man kan rycka på axlarna, ignorera hindret, komma runt det eller helt enkelt avlägsna det.






Jag är redo nu. För förändringar. Mina fötter pekar framåt. Ikväll ska jag få distanshealing 21.30. Ska bli intressant. Jag vet ju att jag kan få kontakt på avstånd med människor. De senaste åren har jag behövt dämpa min intuition, livet har krävt det av mig. Nu vill jag flyga igen, flyta ut och vara hela jag. Jag ser ljuset, genom grenarna i min tall.












1 kommentar:

  1. Jag tror du helade dig själv mycket mer genom skidturen än "det andra".
    Sök solen, ljuset och fågelkvittret.
    Du är på god väg!

    SvaraRadera

Jag lyssnar...