tisdag 24 februari 2009

Vem kan beröva vinden dess fria rörelse?

Vi är alla fria, lika fria som vinden. Jag är fri!

Jag är fri, att söka min utmaningar. Jag är fri att gå den väg som är min i livet. De gränser som finns, har jag själv satt. Kanske ska de inte ens kallas gränser. Kanske är det så att var människa lever sitt liv inom givna ramar. Omständigheter och personlighet blandas. Team Hoyt, är en far och en son, som bland annat sprungit Marathon tillsammans. De har en officiell hemsida som jag rekommenderar varmt. Där tänker jag hämta inspiration och mod. Livskvalité, det är något helt annat än det som begränsar en individ. Who:s classification of funiton and health, är orienterad just mot detta med aktivitet.

Sam Nall har skrivit en bok som heter It´s only a mountin. In Dick Hoyt's world the only difference between and hill and mountain is something called attitude, and along with their courage and determination, the Hoyt family has conquered many mountains the past forty years, literally and figuratively. När bekymren hopar sig. När min panna läggs i veck, när grubblerierna tar järngrepp runt min livsvilja. Vill jag tänka "Det är bara ett berg". Ett berg står där det står, man kan klättra över det. Men man måste inte. Jag väljer själv.

Frågor jag ställer mig idag är: Vad är gott för mig? När känner jag mig fri? Vad önskar jag? Vilka begränsningar har jag klagt på mig? Var kan jag skapa ett utrymme för det jag behöver?

Jag är fri som vinden!

1 kommentar:

Jag lyssnar...