fredag 27 februari 2009

Distans reiki

Åhå, igårkväll skulle jag försöka komma tillrätta med min stora trötthet och tomhet, tänkte jag. Kanske obalansen kan rättas till på mindre konventionella metoder?

Jag har en god vän som kan detdär med reiki och en gång så kände jag verkligen hur hon nådde in i mig. På vinst och fölrust, man kunde prova på gratis... tänkte jag. Vet ju också att jag kan låta mitt medvetande möta andras, på avstånd. Om jag ska tro på det svar jag fick, så tror jag såhär: Jag kände absolut ingenting. Ingen berörde mig. Jag vilade visserligen. Jag hade lätt huvudvärk i pannan. Förmodligen mest av trötthet, men också av mitt försök och lättheten jag har att glida in i ett meditativt och seende tillstånd.

Jag tror hon kan ha scannat mig, men inte healat. Jag tror dessutom hon gjort en del feltolkningar. Hon påstår att det enda chakra som är i balans är mitt rotshakra. Det som jobbar för överlevnad. Min tolkning är att jag själv brukar meditera och balanserar då det tredje ögat/ pannshakrat där jag får healing, hjälp att se klart.... samtidigt som kundalinin ger mig kraft. Därför såg hon att kundalinin och pannchakrat som aktiva, och misstolkade det för att vara balans.

Att man söker helaing när systemet känns överbelastat och att det ofta beror på att man har lagrat in ilska i cellerna, som omvandlas till ohälsa. Är ju inte osannolikt. Jag kan ju inte förneka det hon skriver, men det kan passa på vem som hellst. Som ni vet så tror jag på det mest grundlggande: Kärlek eller rädlsa. Ilska är inget annat än rädsla som bygger upp ett inre försvar. Jag är rädd ofta. Men försöker leva kräleksfullt. Aurans färg grå, med ljusgrå fläckar...lite suspekt...det skulle tyda på blockering, smärta och sorg. Depression, jo det är klart det är så! Grå personer är neutrala, hämtar andan, glider med, slippa ansvar, avvaktar, inte synas. Grått visar på vana och tristess.

Vad jag måste göra åt min livssituation, och hur det hänger ihop med min psykiska och fysiska hälsa. Det är något jag behöver komma underfund med själv. Jag tror dessutom att den bild hon ger av mina chakran och auran är något förenklade. Jag har själv ibland gjort chakrabalansering med stenar och vet hur vilsamt det är.

Detta var hennes tolkning: Kronchakra Hjärtchakra Solar plexos Navelchakra samtidigt i korsryggen som tyder på att ditt nervsystem är ganska överansträngd Det är något som tyngder dig känslomässigt, det kan vara gammalt minne frän det förflutna, vrede eller annat. Som påverkar hela ditt nervsystem. Din aura ser ut för det mesta mörkt grå med lite ljusare grå fläckar.

Så nu kan man förstås köpa en dyrare behandling och bli mer healad...nä tack!

4 kommentarer:

  1. Du undrade vad jag trodde om detta, och här kommer mitt svar:

    Nej JAG har så svårt att tro på det där med distanshealing! Det "sägs och görs saker" och det som sägs kan stämma in på vem som helst, faktiskt! Det finns så mycket "ruffel & båg" inom detta "område". Healing i SIG är bra - helt klart! Men under förutsättningen att den utförs TILLSAMMANS med den som mottar den! Här känner man reaktionen och "kraften" ögonblickligen, och det råder inga tvivel om att den verkligen fungerar då...

    Varma kramar till dig från mig, och en trevlig helg! / Rozie

    SvaraRadera
  2. TAck så hemskt mycket! Jag vet ju at tjag vet en hel del, men jag vet inte riktigt vad...och är en skeptiker...

    Nu har jag ju tänkt utforska det, för jag behöver var hel. Att skiva om min andliga utveckling, är ett sätt. Att "heala"- är ju att göra hel, och det vet jag redan att jag förmår själv i meditation.

    Jag tittade in på reikiförbundet( som jag inte såg att denna "distanshealer" skulle ha ngt med att göra...Där står något som bekräftar precis det jag anade:

    Det är alltså en universell livsenergi som strömmar igenom Reikiutövaren. Denne använder inte sin egen energi, utan är enbart en kanal för energin. Reikiutövaren behöver inte kunna ställa diagnos eller veta vad som behöver helas. Reiki har större visdom än vi.





    Utdrag ur "Reiki - Naturlig healing genom den Universella Livsenergin", av G. Moss Bjerling. 3:e reviderade upplagan, 2007. Äspered: Secourong Förlag

    SvaraRadera
  3. Av någon anledning har jag aldrig känt mig lockad av Reiki, det känns som de "sätter sig på höga hästar" och är "det enda rätta". (inte alla förstås, men de jag har stött på).
    Många frågar mig om distanshealing, men jag vill inte gärna det, för jag har svårt själv att känna att det ska funka. Jag vill ha personen hos mig, se kroppen, känna energin på plats så att säga.
    Jag håller inte med tolkning kring det grå, är den din eller healerns? Grått är en blockering, beroende på vilken färg den blockerar kan man läsa vad den står för. Jag ser alltid en "annan" färg under det grå, den blockerar någon energi. Ex, grått över gult, blockerar glädjen och förmågan att tänka klart, fokusera på en sak i taget.

    SvaraRadera
  4. Kom in en sväng till mig är du snäll. Jag har någonting där till dig! :D

    Kramiz! / Rozie

    SvaraRadera

Jag lyssnar...